5 korzyści systemu CRM

pexels-photo-669615System CRM stał się obowiązkowym narzędziem każdej firmy, nie tylko tej związanej z nowoczesną technologią, ale również każdej, która chce uporządkować proces sprzedaży. Zapanowanie nad otaczającymi nas z każdej strony informacjami dotyczącymi klientów i rozpoczętych transakcji pozwala na domknięcie jeszcze większej ilości sprzedaży. Podstawą do uzyskania oczekiwanych efektów jest systematyczność w prowadzeniu systemu CRM i dbanie o lejek sprzedażowy, który może przyjąć różną postać.

 

27173105_1708438085886330_6975861577907750192_o

Jakich korzyści mogę się spodziewać po wdrożeniu systemu CRM?

Odpowiednio wdrożona usługa, oraz właściwe kompetencje zespołu mogą przełożyć się na wyższe wyniki sprzedażowe i oszczędności na wielu obszarach Twojego biznesu. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wybrane korzyści systemu CRM, oparte na przykładzie narzędzia Pipedrive.

1. Ulepszona Księgowość

System CRM pozwala przypisywać do konkretnych klientów indywidualne ceny usług jest to wspaniałe rozwiązanie dla tych osób które chcą szybko i łatwo usprawnić swoją księgowość. Wysyłanie faktur, sporządzanie ofert lub umów może zostać w dużym stopniu usprawnione.Wprowadzenie takiego rozwiązania pozwala również realizować wszelkiego rodzaju poprawki do różnych dokumentów. Dodatkową zaletą dla księgowości jest także możliwość druku dużej ilości zaadresowanych kopert.

2. Wzrost zysków

Zastosowanie systemu CRM pozwala w przyszłości na opracowanie planu aby móc zwiększyć sprzedaż i zyski w dalekiej perspektywie czasu. Jest to możliwe dzięki natychmiastowej informacji dotyczącej sprzedaży co pozwala zbadać dokładnie przychody oraz koszty. Dzięki temu można podjąć decyzję o tym gdzie wyznaczyć zniżki , rabaty lub cięcia.

3. Dostępność kluczowych informacji

Ważną funkcją oprogramowania jest śledzenie konkurenta, które zawiera dostęp do ważnych materiałów takie jak artykuły czy też raporty. Dotarcie do tak cennych informacji pozwala na prognozowanie procesów sprzedaży oraz ocenianie własnych wyników biznesowych.

4. Koszty pod kontrolą

CRM pozwala na pomiar kosztów na różnych płaszczyznach m.in. w marketingu czy też w sprzedaży ponadto pomaga znacznie uprościć te procesy. Możliwość wdrożenia strategii cross – i up -selling pomaga osiągnąć większą sprzedaż a co za tym idzie lepszy udział na rynku czego z pewnością pragnie każdy przedsiębiorca.

5. Stały kontakt z mediami społecznościowymi

Media społecznościowe zyskują coraz to większe zainteresowanie dla wszystkich obszarów biznesu. Dlatego oprogramowanie CRM wyposażone jest w specjalne mechanizmy które śledzą na bieżąco co dzieje się w tych serwisach. Jest to doskonałe rozwiązanie aby w bardzo szybki sposób móc dowiedzieć się o problemach zgłaszanych przez klientów i szybko reagować na nie. Dzięki temu stajemy się wartościowi w oczach potencjalnych nabywców oraz zwiększamy ich zadowolenie.

Oczywiście korzyści takiego rozwiązania jest większa ilość, co można zaobserować przez przetestowanie usługi Pipedrive. Jeśli chcesz sprawdzić jak działa system CRM przez 45 dni za darmo, to warto rozważyć kontakt z oficjalny polskim partnerem Pipedrive, który pomoże zarówno przy wdrożeniu usługi jak również pokaże najważniejsze funkcje i przykłady użycia w praktyce.

Share