Kawałek świata Red Bulla w Forcie Mokotów

Nietuzinkowy, historyczny obiekt znajdujący się przy ul. Racławickiej w Warszawie, zrewitalizowany przez White Stone Development, na 4 hektarach powierzchni proponuje dziś klimatyczne, industrialne lokale biurowe i usługowe, zielone tereny rekreacyjne, restauracje z ogródkami, ofertę kulturalną, a także przestrzenie do organizacji spotkań. Teraz Fort Mokotów stał się także siedzibą znanej marki. Red Bull zajął niemal 1,8 tys. mkw. powierzchni na trzech poziomach świeżo wyremontowanego, największego z sześciu budynków Fortu.

Red Bull, działająca globalnie marka znana nie tylko z oferowanych przez siebie produktów, ale też i dużej aktywności wokół unikalnego konceptu marketingowego, doceniła oryginalność i pewna surowość przestrzeni XIX-wiecznego fortu z bogatą historią, tworzącego niezwykłe miejsce na mapie Warszawy. Łączący postindustrialny klimat, zieleń oraz mix funkcji z dużą domieszką kultury to doskonałe miejsce dla marki mającej w DNA takie wartości jak: energia, pomysłowość, kreacja, sport czy inspiracja.
White Stone specjalizuje się w nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym i komercyjnym. Stawia na wyjątkowość swoich obiektów wpisujących się w miejską architekturę. Deweloper starannie dobiera realizowane przez siebie projekty, dbając o ich różnorodność, dlatego też w jego portfolio znalazł się tak oryginalny obiekt jak Fort Mokotów. Historyczny kompleks został generalnie zrewitalizowany jednak z zachowaniem industrialnego charakteru i unikalnego klimatu przyciągającego firmy oraz osoby z branż kreatywnych: reklamy, filmu, architektury, fotografii, sztuki, mody, itp.

Naszym najemcom udostępniamy jedyne tego typu miejsce w stolicy. Z jednej strony cechuje się świetną lokalizacją z łatwym dojazdem transportem prywatnym czy zbiorowym. Z drugiej to enklawa zieleni połączona z poindustrialnymi terenami. Zależy nam, aby ta przestrzeń inspirowała, pobudzała do pracy. Jednocześnie nie chcieliśmy zbytnio ingerować w wygląd budynków, oczyściliśmy np. ceglane elementy, ale nie przeprowadziliśmy ich całkowitej renowacji, aby zachować oryginalny klimat. Bardzo się cieszymy, że Red Bull docenił nasze starania. Ponadto w porozumieniu z klientem dokonaliśmy zmian w budynku, do którego wprowadził się Red Bull, a także zajęliśmy się fit-outem przestrzeni. Ta marka doskonale wpisuje się w charakter Fortu. Mam nadzieję, że otoczenie będzie inspirować i zachęcać do szukania kolejnych ciekawych pomysłów nowych rezydentów goszczących w naszym obiekcie. – mówi Karolina Borkowska, Dyrektor Fortu Mokotów

Na zadrzewionym terenie Fortu znajduje się kompleks postindustrialnych budynków o łącznej powierzchni 10 000 mkw. z przeznaczeniem na różne funkcje, od biurowych po gastronomię, rekreację, studia fotograficzne, czy galerię sztuki wizualnej. Wokół zabudowań zadbano także o faunę i florę – Fort jest domem dla pszczół, o które dba firma Pszczelarium. Obszar ogranicza potężny wał ziemny – pozostałość po carskich fortyfikacjach. Część industrialnego charakteru nadają także młodsze, pochodzące z początku XX wieku konstrukcje będące pozostałością po nadajnikach radiowych. Obiekt znajduje się w centralnej części Mokotowa z bardzo łatwym dojazdem od ulicy Racławickiej.
Zamiarem White Stone, dla którego ogromne znaczenie ma wysoka jakość i niebanalna architektura realizowanych inwestycji jest stworzenie w Forcie Mokotów enklawy stanowiącej synergię biznesu i sztuki. To przestrzeń do pracy, ale i do relaksu dla osób poszukujących inspiracji w sercu miasta. Ideą miejsca jest rozwój – nie tylko obiektu, ale przede wszystkimi odwiedzających je ludzi.
Źródło: Informacja prasowa.
Share