Trendy technologiczne w 2018 roku

Tech Trends in FocusPrzełom roku to czas podsumowań i prognoz. Także w branży IT. Jakie były najgorętsze trendy w 2017 roku? Co rozgrzewało wyobraźnię przedsiębiorców poszukujących przewag technologicznych? Jakie hasła były odmieniane przez wszystkie przypadki? I czy nadchodzące 12 miesięcy przyniesie znaczącą zmianę trendów?

Rzeczywistość rozszerzona, sztuczna inteligencja i chatboty

Bez wątpienia można uznać, że te trzy tematy zdominowały rynek IT w 2017 roku. Zacznijmy od rozszerzonej rzeczywistości (AR). Zapoczątkowany w 2016 roku przez Pokemon Go fenomen łączenia rzeczywistego obrazu z elementami wirtualnymi otworzył nowe możliwości dla branży rozrywkowej i e-commerce. W efekcie powstał rynek wart miliardy dolarów. Powstały setki nowych gier i aplikacji wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną. Po możliwości stwarzane przez tę technologię coraz chętniej sięgają także sklepy internetowe. Najlepszym podsumowaniem możliwości rozwoju rzeczywistości rozszerzonej są słowa szefa Apple. Tim Cook stwierdził, że technologia ta na zawsze zmieni sposób, w jaki ludzie korzystają z urządzeń elektronicznych i internetu.

Sztuczna inteligencja (AI) to kolejny z gorących tematów 2017 roku. Uczące się maszyny są w stanie znacząco przyspieszyć procesy przetwarzania i analizy danych, dzięki znacząco ułatwiony zostanie osiąganie krytycznych celów biznesowych przez przedsiębiorstwa wykorzystujące tę technologię. Sztuczna inteligencja już teraz znajduje zastosowanie w marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta oraz zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Ostatnim z kluczowych trendów 2017 roku były chatboty. Ich rozkwit był możliwy głownie dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji i systemów rozpoznawania mowy, który sprawił, że elektroniczni asystenci są w stanie przejmować coraz więcej obszarów interakcji klientów z firmami. Ich liczne zalety powodują, że coraz więcej przedsiębiorstw jest zainteresowanych inwestowaniem w rozwój tej alternatywnej metody komunikacji. Prognozuje się, że do 2020 roku aż 80% kontaktów B2C będzie obsługiwanych przez automaty. Największe zainteresowanie chatbotami obserwowane jest w branży finansowej, branży medycznej, edukacji oraz internetowym handlu detalicznym.

Co przyniesie 2018?

Kolejne 12 miesięcy przyniesie wzmocnienie najważniejszych trendów poprzedniego roku. Przedsiębiorcy, w tym rynkowi potentaci, nadal inwestować będą w rzeczywistość rozszerzoną, sztuczną inteligencję oraz chatboty. Działania te mają na celu zwiększanie poziomu zadowolenia klienta z oferowanych produktów i usług oraz wzmacnianie pozytywnych doświadczeń zakupowych i obsługowych.

Nowoczesny marketing, coraz doskonalsze algorytmy sprzedażowe, personalizacja oferty oraz szybka i przyjazna obsługa klienta to obszary, które mogą zostać wydatnie wzmocnione dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym. To również obszary, dzięki którym możliwe jest zwiększanie przychodów, maksymalizowanie zysków oraz realizowanie kluczowych celów biznesowych. A w długim okresie inwestycje w AR, AI i chatboty pozwolą na konkurowanie na nowoczesnym rynku, który na pierwszym miejscu stawiał będzie rzeczywiste potrzeby klienta.

Share