Wszystko co branża BPO powinna wiedzieć o leadzie sprzedażowym.

tax-468440_640Żyjemy w świecie, w którym ludzie mają różne potrzeby. Dzięki internetowi droga do ich realizacji mocno się skróciła. A gdyby tak móc trafić do klienta, który sam będzie chciał kupić nasz produkt? Można to osiągnąć dzięki pozyskiwaniu leadów sprzedażowych.

Lead sprzedażowy jest to osoba bądź firma, która jest zainteresowana naszym produktem bądź usługą i jest gotowa za nią zapłacić. W marketingu internetowym często przyjmuje się, że leadem jest osoba, która zostawiła nam swoje dane kontaktowe. Jest to błędne rozumowanie, gdyż samo wypełnienie formularza kontaktowego nie czyni z takiej osoby leada. Leadem staje się wówczas, gdy sprzedawca otrzymuje konkretną informację, że dana osoba CHCE kupić dany produkt czy usługę.

Metody pozyskiwania leadów sprzedażowych są różne i zależą od tego gdzie i kim jest nasza grupa docelowa. Dane potencjalnych klientów możemy pozyskiwać np. za pomocą ankiet papierowych w sklepach, kontaktów  telefonicznych, ale ostatnio najpopularniejszym miejscem do pozyskiwania leadów sprzedażowych stał się Internet. Możemy tam zdobywać leady dzięki działaniom w wyszukiwarkach internetowych, marketingowi treści i social media – np. chcąc znaleźć firmę do obsługi księgowej na terenie Warszawy, wiele osób rozpoczyna swoje działania od wpisania w Google hasła obsługa księgowa warszawa. Szansę na pozyskanie leada otrzymają te biura księgowe, które zapewnią sobie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że lead to jeszcze nie klient. Musimy w jakiś przemyślany sposób zachęcić go do skorzystania z naszych usług. W przypadku obsługi księgowej może to być, w zamian za pozostawienie swoich danych osobowych – jednorazowy rabat za usługę księgową. Potencjalny klient musi być przekonany, że dzięki skorzystaniu z tej a nie innej firmy odniesie korzyść np. zaoszczędzi pieniądze i swój cenny czas.

Firmy pozyskujące leady muszą pamiętać o tym, że dane osobowe potencjalnych klientów objęte są ochroną na mocy Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883

Art. 7. ust. 1 stanowi, że  „ ilekroć w ustawie jest mowa o zbiorze danych – rozumie się przez to każdy posiadający strukturę zestaw danych o charakterze osobowym, dostępnych według określonych kryteriów, niezależnie od tego, czy zestaw ten jest rozproszony lub podzielony funkcjonalnie;”

W ust. 2 tego artykułu jest mowa o przetwarzaniu danych i „ rozumie się przez to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych;”

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych nie jest czynnością łatwą i wymaga współpracy między działami marketingu i sprzedaży. Dobrze pozyskany lead może zamienić się w klienta i przynieść zysk.

Źródło: Artykuł Sponsorowany.

Share