Synergia biznesowa w praktyce – Citi Handlowy i Citi Service Center Poland na Forum usług wspólnych

2000px-citi-svgRola technologii w efektywności operacyjnej, cyberbezpieczeństwo oraz trendy na rynku centrów usług wspólnych były tematem wspólnej konferencji Citi Handlowy i Citi Service Center adresowanej do firm zrzeszonych w ABSL. Pod marką Citi udało się zgromadzić ekspertów z różnorodnych dziedzin i obszarów – od rozwiązań trade & treasury, przez online banking czy FX e-commerce.  Swoimi doświadczeniami podzielili się między innymi Iwona Dudzińska, szefowa Citi Service Center w Polsce, Czesław Piasek z zarządu Citi Handlowy oraz zaproszeni goście z zagranicy – John Murray, szef sprzedaży dla sektora usług wspólnych z Citi EMEA, Mayank Mishra, globalny szef bankowości internetowej Citi oraz Faraz Haider, szef obszaru finansowania handlu w regionie Citi EMEA.

-Citi globalnie obsługuje ponad 1200 klientów z branży usług wspólnych, co daje nam wyjątkowy wgląd w potrzeby i specyfikę działalności klientów z tego segmentu. Potwierdza to całe spektrum realizowanych usług – od procesowania płatności, z którego korzysta 83% klientów z tej grupy, przez zarządzanie należnościami (account receivables), raportowanie finansowe (financial reporting), zarządzanie płynnością czy FX. – powiedział Czesław Piasek, członek zarządu Citi Handlowy zarządzający pionem bankowości transakcyjnej banku. – Takie spotkania w pełni pokazują korzyści, które jesteśmy w stanie zaoferować klientom z perspektywy banku należącego do globalnej grupy Citi dzięki synergii systemów i wymianie know-how.

Program warsztatów został tak przygotowany, aby zaprezentować główne aspekty serwisu bankowego dla centrów usług wspólnych – konsolidację i digitalizację płatności i należności zarówno międzynarodowych jak i lokalnych, trendy w obszarze finansowania usług, zarządzanie ekspozycją walutową czy kwestie zabezpieczeń systemów bankowych i cyber-bezpieczeństwa infrastruktury. Podczas forum zwrócono także uwagę na główne obszary rozwoju i wyzwania przed jakimi stają centra w Polsce. Mówił o tym Paweł Panczyj, Dyrektor Generalny ABSL który przedstawił najnowszy raport o sektorze nowoczesnych usług biznesowych oraz Iwona Dudzińska, zarządzająca CSC Poland, jednym z większych podmiotów na tym rynku.

Ostatnie lata były przełomowe dla wizerunku centrów usług wspólnych – niejako wyszliśmy z cienia i doszliśmy do momentu, gdy jako branża jesteśmy jednym z punktów wyróżniających Polskę na globalnej mapie. To dobry czas, żeby podsumować dotychczasowe osiągnięcia, ale i na nowo określić priorytety. Argumentem jest rozwój rynku i jego nasycenie, a co za tym idzie większa konkurencyjność. Równie ważna, szczególnie z perspektywy CSC w Polsce, jest zmiana pokoleniowa jaka obejmuje naszych pracowników i jej konsekwencje dla kultury organizacji i sposobu działania – obecnie ponad 80% zatrudnianych przez CSC to Millenialsi. – komentowała Iwona Dudzińska z perspektywy osoby odpowiedzialnej za działalność i rozwój centrów CSC w Warszawie i Olsztynie.

Na koniec spotkania poruszono temat Brexitu, który dzięki gościom z Citi EMEA można było omówić na podstawie bieżących informacji z Londynu o statusie tego procesu .

– Publikowane niedawno badania polskich firm w ramach projektu Emerging Market Champions realizowane przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy pokazały, że 37 proc. respondentów prowadzi działalność gospodarczą w Wielkiej Brytanii, przy czym aż 62 proc. nie obawia się skutków Brexitu. Dziś rolą banku poza świadczeniem tradycyjnych usług finansowych, jest także dostarczanie wiedzy na temat konsekwencji zachodzących zjawisk i trendów. Prelekcje naszych gości z Citi, jak na przykład wystąpienie Johna Murraya, szefa sprzedaży dla sektora przemysłowego w regionie EMEA świetnie się tutaj sprawdzają. – zauważa Zbigniew Ręgorowicz, dyrektor departamentu sprzedaży produktów bankowości transakcyjnej Citi Handlowy.

Źródło: Informacja Prasowa

Dodatkowych informacji udziela: Agata Charuba-Chadryś, agata.charubachadrys@citi.com

Citi Service Center Poland stanowi część globalnej sieci serwisowej zapewniając wysoką jakość usług dla klientów Citi w 60 krajach Europy, Azji, Afryki, Australii oraz obydwu Ameryk. Od 2005 roku gwarantujemy najwyższą jakość serwisów między innymi w obszarach takich jak: procesowanie transakcji na rynkach kapitałowych, obsługa papierów wartościowych i funduszy inwestycyjnych, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz funkcje technologiczne. Citi Service Center Poland zatrudnia ponad 2400 pracowników w trzech lokalizacjach: Warszawa, Łódź i Olsztyn.

Bank Handlowy w Warszawie SA to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje  6,8 tys. klientów korporacyjnych i ok. 704 tys. klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć  45 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach.

Citi (NYSE:C) to wiodąca globalna instytucja finansowa, mająca około 200 milionów klientów w ponad 140 krajach. Poprzez swoje dwie odrębne jednostki operacyjne: Citicorp i Citi Holdings, Citi obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych zapewniając im bogaty wachlarz produktów i usług finansowych w zakresie bankowości detalicznej, bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej, usług maklerskich i zarządzania aktywami. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citigroup.com lub www.citi.com.

Share