Jak zaprojektować dobry kalendarz reklamowy?

bag-1565402_640Odpowiednio przygotowana reklama firmy, usług czy produktów to połowa sukcesu. Dziś bez reklamy ciężko jest funkcjonować w świecie, gdzie konkurencja jest tak duża, że tylko te najbardziej oryginalne pomysły i sposoby na promocję, mogą wynieść firmę na wyżyny popularności.

Odpowiednio przygotowana reklama firmy, usług czy produktów to połowa sukcesu. Dziś bez reklamy ciężko jest funkcjonować w świecie, gdzie konkurencja jest tak duża, że tylko te najbardziej oryginalne pomysły i sposoby na promocję, mogą wynieść firmę na wyżyny popularności. Nie bez powodu też firmy prześcigają się w pomysłach na rozpromowanie swojej firmy. Jednym z najczęściej wybieranych sposobów na udaną promocję jest przygotowywanie kalendarzy (druk kalendarzy). Sam druk kalendarzy nie jest też dużą inwestycją, zaś dobrze zaplanowany kalendarz może okazać się niezwykle skuteczną reklamą.

Druk kalendarzowy – wartościowe upominki

Niektóre z bezpłatnych upominków, które przygotowywane są dla stałych i nowych klientów, często w niedługim czasie trafiają do kosza. To oznacza, że dany gadżet nie zainteresował potencjalnego klienta lub jest on po prostu bezużyteczny. Aby mieć pewność, że klient doceni dany gadżet reklamowy, przede wszystkim należy tu postawić na produkty naprawdę dobre jakościowo, atrakcyjne wizualnie. Najważniejsze, by dany gadżet był praktyczny i ładny, bo tylko taki ma szanse zostać zatrzymanym. Nie inaczej więc jest, kiedy przychodzi od zaprojektowania kalendarza reklamowego. Druk kalendarzowy musi być stricte dobrany do działalności danej firmy, musi zwracać uwagę. Sam kalendarz ma duże szanse powodzenia, ponieważ jest to niezwykle użyteczny upominek. W końcu każdy z nas ma w domu kalendarz, a jak nie w domu to przynajmniej na biurku czy na ścianie w pracy.

Kalendarz na biurko – użyteczny gadżet

Planując druk kalendarzowy, w pierwszej kolejności warto byłoby się zastanowić nad tym, po co są kalendarze na biurko oraz jaką funkcję powinny pełnić i do czego służyć (w czym pomagać użytkownikami). Kalendarze mają przede wszystkim służyć do tego, aby zapisywać w nich wszystkie najważniejsze informacje, ważne dane, planujemy w nich spotkania, wyjazdy służbowe. Kiedy z kolei prowadzimy rozmowy przez telefon, to tego typu kalendarz pozwala nam od razu zapisać wszystkie interesujące nas informacje. Ważne daty nie umkną użytkownikowi, bo zawsze będzie on miał kalendarz przed sobą. W wielu dostępnych informacji wynika, że kalendarze na biurko (ale też i te wiszące) są najchętniej przyjmowanym i zatrzymywanym gadżetem reklamowym.

Jak zaprojektować dobry druk kalendarzy?

By kalendarz reklamowy idealnie spełniał swoje funkcje, musi on mieć przede wszystkim ogromną wartość użytkową. Cechy dobrego kalendarza to m.in. jego przejrzystość (aby bez problemu można było rozpoznać w nim dany dzień), powinien mieć on też odpowiednio dużo miejsca na wszelkiego rodzaju wpisy (ważne spotkania danego dnia). Dobrą cechą kalendarza jest także to, że posiada on dodatkowe kartki, na których można zapisać wszystkie najistotniejsze/najważniejsze informacje, które np. otrzymamy np. podczas rozmowy telefonicznej).
Niezwykle ważne jest też to, że musi on mieć odpowiedni format (nie powinien zajmować całego biurka), a także mieć wgląd do nowego miesiąca. Bardzo ważne jest również to, aby logi firmy znajdowało się w widocznym, centralnym miejscu, co spowoduje, że potencjalny klient zawsze będzie pamiętał o danej firmie.

Share