Jak profesjonalne przygotowanie oferty wpływa na jej odbiór przez klienta

natalia-comoveoProfesjonalna, a co za tym idzie skuteczna oferta to taka, która posiada najwyższy współczynnik konwersji. W praktyce oznacza to, że na 10 osób, które się z nią zapoznały, każda z nich zechce z niej skorzystać. Stworzenie takowych ofert umożliwia stosowanie systemu CMR, który umożliwia zbieranie szczegółowych informacji o klientach oraz ich indywidualnych preferencjach. Dzięki tym danym, możemy odpowiedzieć na ich potrzeby, tworząc szytą na miarę ofertę.

Przygotowanie oferty może obejmować różnego rodzaju strategie, które w zależności od posiadanych przez nas danych mogą bardziej lub mniej pozytywnie oddziaływać na klienta. Do głównych zasad tworzenia ofert, w których możemy posiłkować się informacjami pozyskanymi z CRM, zaliczyć można:

Produkt dopasowany do klienta

Podstawowym błędem podczas tworzenia ofert jest nieznajomość grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów. Dzięki rozwiązaniom jakie daje aplikacja Comoveo i jej podobne, możliwe jest precyzyjne określenie grupy klientów, którzy najchętniej korzystają z naszej oferty. Poprzez CMR możemy bliżej poznać potrzeby, pragnienia, obawy czy liczne dane ogólne na temat naszych klientów, które później możemy wykorzystać w precyzowaniu oferty, która będzie miała doskonały odbiór.

Odwrócenie ryzyka

Klienci często odbierają oferty negatywnie, gdy widzą wysokie ceny i małe korzyści z nich wynikające. Tworzenie profesjonalnej oferty na podstawie danych z CMR, pozwala określić jakie czynniki, będą wpływały na zwiększenie zainteresowania klientów danym produktem. Warto stworzyć strategię, która sprawi, że klient poczuje się źle z tym, że nie skorzystał z oferty np. gdy gdy ta nie będzie dotkliwym obciążeniem finansowym, a przy okazji produkt można wypróbować za darmo lub zwrócić. Oferowanie drogiego produktu w atrakcyjnej cenie, może skusić określoną grupę klientów do zakupu, a my możemy zarobić na dodatkach.

Zwiększenie wartości produktu

Wiele profesjonalnych ofert tworzonych dzięki danym pozyskiwanym z CMR pozwala wykorzystać strategię podbijania wartości produktu poprzez bonusy. Wielu klientów chętniej kupi atrakcyjny zestaw produktów, który przy okazyjnej cenie, oferuje dodatkowe produkty wysokiej jakości.

Ważny powód do działania

Zachęcenie klienta do działania poprzez np. ofertę bez VATu ważną określony czas, czy też jej podobne to doskonały impuls do zakupów. Klient otrzymując limitowaną ofertę chętniej z niej skorzysta, gdy tylko poczuje się odpowiednio zmotywowany.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez firmę www.comoveo.com specjalizującej się w oprogramowaniu ułatwiającym prowadzenie firm

Share