IBM Polska – Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław.

IBM Polska

IBM, największa na świecie firma informatyczna, od ponad 80 lat jest liderem w zakresie wspierania innowacyjności w biznesie. Firma oferuje kompleksowe rozwiązania, dostosowane do potrzeb klientów w oparciu o usługi doradcze i informatyczne oraz oprogramowanie i sprzęt.

Firma IBM opiera swoją działalność na strategii idącej ku koncentracji na otwartych technologiach i rozwiązaniach o wysokiej wartości dodanej. W oparciu o to, jak i o zintegrowane i innowacyjne rozwiązania dla klientów, pracuje nad uzyskaniem miana najlepszej globalnie zintegrowanej firmy.
IBM w swoich działaniach nie może zapomnieć o wartościach firmy, do których należy :

  • Innowacyjność dla naszej firmy i całego świata.
  • Zaufanie i odpowiedzialność w każdej sytuacji.
  • Sukces klienta naszym sukcesem.

W 1991 roku otwarty został polski oddział firmy IBM – IBM Polska Sp. z o. o. Główna siedziba firmy znajduje się w Warszawie, a oddziały w Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.

IBM Polska zapewnia pełną ofertę usług doradczych oraz produktów pomocnych w budowaniu odpowiedniej infrastruktury zarówno dla dużych przedsiębiorstw, administracji państwowej, jak i dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W ramach IBM Polska istnieje kilka ośrodków świadczących specjalistyczne usługi wspierające działalność firmy w Polsce i na świecie. W Krakowie działa ośrodek świadczący usługi outsourcingu procesów biznesowych – Business Transformation Outsourcing (BTO). W grudniu 2005 roku swoją działalność zainaugurowało krakowskie Laboratorium Oprogramowania IBM, dołączając tym samym do sieci 40 placówek programistycznych IBM zajmujących się rozwojem najbardziej innowacyjnych produktów firmy. W 1996 roku w Warszawie rozpoczęło również działalność Centrum Edukacyjne IBM, a w 2000 roku powstało jedno z pierwszych w Polsce Centrów Obliczeniowych (Data Center) na potrzeby świadczenia usług outsourcingowych. Od 2003 roku działa IBM Innovation Center, którego podstawowym zadaniem jest wspieranie rozwoju aplikacji dla produktów IBM.

 

Zakres działania IBM Polska: IBM oferuje usługi i kompleksowe rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów z czołowych branż, w szczególności obsługuje:

  • sektor publiczny (instytucje centralne i administracja samorządowa)
  • sektor usług finansowych (bankowość, ubezpieczenia oraz inne usługi finansowe)
  • sektor telekomunikacyjny
  • sektor przemysłowy (sektory energetyczny, użyteczności publicznej, gazowniczy, paliwowy, chemiczny i hutniczy)
  • sektor farmaceutyczny
  • sektor dóbr szybko zbywalnych (FMCG)
  • handel detaliczny
  • sektor małych i średnich przedsiębiorstw

IBM Global Business Services (GBS)

IBM Global Business Services, utworzony w 2002 roku w wyniku przejęcia części doradczej PwC Consulting obecnie zatrudnia ponad 60 000 konsultantów i specjalistów w przeszło 160 krajach i jest największą organizacją doradczą na świecie. W Polsce pracuje ok. 150 konsultantów. IBM Global Business Services oferuje swoim klientom wiedzę i doświadczenie w zakresie transformacji przedsiębiorstw oraz znajomość specyfiki branży, a także możliwość przełożenia tej wiedzy na zintegrowane i innowacyjne rozwiązania oraz usługi biznesowe, które przyczyniają się do tworzenia wartości firmy oraz poprawy efektywności procesów.

 

Usługi świadczone w ramach IBM Global Business Services:

  • doradztwo strategiczne (w tym: strategie biznesu, zarządzanie operacyjne, budowa struktur organizacyjnych i zmiana organizacji, strategie technologiczne IT)
  • zarządzanie kapitałem ludzkim (w tym: strategie zarządzania zasobami ludzkimi, strategie przywództwa, strategie szkoleniowe, zarządzanie procesami HR, On Demand Workplace)
  • zarządzanie finansami (w tym: strategie finansów, centra usług wspólnych, zarządzanie efektywnością i analizy)
  • zarządzanie łańcuchem dostaw i zakupami (w tym: strategie łańcucha dostaw, zarządzanie i usprawnianie operacji, zarządzanie cyklem życia produktów, logistyka i dystrybucja, zarządzanie zakupami, systemowy ERP)
  • zarządzanie relacjami z klientami i partnerami (w tym: strategie CRM i PRM, budowa call center, integracja kanałów kontaktu z klientami, analizy marketingowe i badania klientów)
  • doradztwo w zakresie nowoczesnych technologii i wdrożenia systemów (w tym: tworzenie i wdrażanie strategii IT w oparciu o koncepcję SOA, rozwój aplikacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów, integracja aplikacji, zarządzanie danymi, budowa portali korporacyjnych i zarządzanie wiedzą organizacji, zarządzanie infrastrukturą, wdrożenia SAP)

W ramach IBM Global Business Services funkcjonuje Institute for Business Value, który rocznie opracowuje ponad 100 analiz strategicznych i badań trendów rynkowych na całym świecie. IBM Global Business Services współpracuje z wieloma Partnerami Biznesowymi, w tym SAP, Oracle (Siebel, People Soft), i2, manugistics itd. W październiku 2005 roku firma IBM uzyskała status Partnera Eksperta w zakresie platformy integracyjno-aplikacyjnej SAP NetWeaver oraz rozwiązań SAP dla branży telekomunikacyjnej.

Więcej informacji: www.ibm.com/pl/gbs

IBM Global Technology Services (GTS)

IBM Global Technology Services jest największym na świecie dostawcą usług informatycznych. Około 190 tys. specjalistów w ponad 160 krajach pomaga klientom wdrażać technologie informatyczne najlepiej dopasowane do ich potrzeb biznesowych. Wyjątkowy zakres i skala działalności IBM GTS pozwala dostarczać kompleksowe rozwiązania informatyczne, co sprzyja innowacyjności, obniżaniu kosztów oraz ułatwia transformację organizacji.

Usługi świadczone w ramach IBM Global Technology Services to:

  • Outsourcing IT ( w tym outsourcing strategiczny, hosting, Help Desk, zarządzanie infrastrukturą IT – Data Center w Warszawie).
  • Usługi projektowania strategii i architektury informatycznej (w tym doradztwo w zakresie zarządzania infrastrukturą informatyczną, doradztwo w zakresie SOA, doradztwo w zakresie transformacji i optymalizacji infrastruktury informatycznej).
  • Usługi optymalizacji środowisk użytkowników ( w tym doradztwo w zakresie optymalizacji środowiska pracy; projektowanie, budowa i zarządzanie systemami wydruku; systemy mobilne; zarządzanie urządzeniami końcowymi – komputery, drukarki, urządzenia mobilne; wsparcie dla użytkowników końcowych – HelpDesk).
  • Usługi bezpieczeństwa i poufności systemów informatycznych ( w tym zarządzanie bezpieczeństwem, ochrona prywatności, ograniczanie zagrożeń dla infrastruktury, zapewnianie integralności transakcji i danych, zarządzanie tożsamością i dostępem, bezpieczeństwo aplikacji, ochrona fizyczna, bezpieczeństwo pracowników, usługi edukacyjne i szkoleniowe w zakresie bezpieczeństwa).
  • Zintegrowane sieciowe usługi komunikacyjne ( w tym opracowanie strategii, optymalizacja i zarządzanie sieciami; planowanie i budowa sieci konwergentnych, mobilnych i bezprzewodowych; systemy RFID; telefonia IP / Unified communications).
  • Usługi warstwy pośredniej ( w tym usługi architektury SOA i integracyjne; usługi infrastruktury aplikacji; zarządzanie cyklem życia rozwiązań informatycznych; usługi zarządzanej infrastruktury aplikacji; usługi zarządzania danymi i magazynowania danych; usługi optymalizacji infrastruktury).
  • Usługi serwerowe ( w tym optymalizacja i konsolidacja serwerów, zarządzanie serwerami, usługi w zakresie najnowszych technologii przetwarzania danych, usługi dla serwerów IBM serii System x, p, i oraz z, usługi dla serwerów IBM z systemami Linux i Microsoft, usługi dla serwerów innych producentów).
  • Usługi w zakresie pamięci masowych ( w tym zarządzanie cyklem życia informacji, zarządzanie danymi, optymalizacja i integracja pamięci masowych, wdrożenia systemów i migracje danych, zarządzanie pamięciami masowymi).
  • Usługi serwisowe oraz usługi wsparcia technicznego ( w tym usługi serwisowania sprzętu, usługi wsparcia oprogramowania, usługi wsparcia rozwiązań ) – dostępne w zakresie podstawowym oraz poszerzonym zgodnie z życzeniami Klienta. Zgłoszenia serwisowe przyjmowane są w Centralnym Punkcie Zarządzania Zgłoszeniami Serwisowymi pod numerem telefonu +48 22 878 6999 oraz bezpłatnym numerem telefonu 0 800 666 999.
  • Usługi wyposażania ośrodków obliczeniowych ( w tym planowanie obiektów i centrów przetwarzania danych; ocena, projektowanie i budowa obiektów informatycznych; konsolidacja i relokacja obiektów informatycznych; usługi obiektów specjalistycznych – projektowanie i budowa najnowocześniejszych, spełniających najostrzejsze wymogi obiektów, pomieszczeń typu clean room i produkcyjnych, budynków inteligentnych i ekologicznych oraz pomieszczeń do działalności finansowej).
  • Usługi zapewniania ciągłości i bezpieczeństwa działania ( w tym usługi zapewniania ciągłości biznesowej, usługi zapewniania zgodności z przepisami, usługi wysokiej dostępności, usługi ciągłej dostępności danych, usługi usuwania skutków katastrof, usługi zarządzania kryzysowego).
  • Usługi edukacyjne i szkoleniowe ( w tym kursy certyfikowane i e-learningowe – Centrum Edukacyjne w Warszawie).

Więcej informacji: www.ibm.com/pl/services

General Business (GB)

Firma IBM Polska poprzez dział IBM GB (IBM General Business) jest obecna na rynku dużych, małych i średnich przedsiębiorstw od początku działalności w Polsce – czyli od 1991 roku. W 2000 roku na lokalne działania IBM Polska nałożyła się globalna strategia korporacji, zmierzająca do lepszego dotarcia IBM do sektora MSP. Spowodowało to wypracowanie właściwej oferty produktowej oraz stworzenie modelu obsługi tego rynku.

Oferta firmy IBM Polska dociera do grupy 100 000 polskich przedsiębiorstw. Blisko 7 000 z nich to klienci, którzy poprzez procedurę sprzedaży zostali zarejestrowani w bazach danych firmy. Resztę stanowią firmy dokonujące zakupów za pośrednictwem sieci partnerów handlowych IBM. Większość z nich to przedsiębiorstwa zatrudniające poniżej 100 osób. Wśród klientów działu GB jest także około 300 dużych strategicznych klientów.

W celu spełnienia oczekiwań małych i średnich przedsiębiorstw, IBM przygotował bogatą ofertę produktów z serii Express Advantage. W jej skład wchodzą zarówno serwery IBM System x pracujące pod kontrolą systemów Windows i Linux, pamięci masowe zapewniające najwyższe standardy bezpieczeństwa, rozwiązania software’owe, jak i usługi IBM. Są to wersje flagowych produktów IBM, przystosowane pod względem funkcjonalnym i cenowym do wymagań oraz oczekiwań małych i średniej wielkości przedsiębiorstw.

IBM oferuje również rozwiązania dedykowane dla poszczególnych branż, takich jak: energetyka, farmacja, media, logistyka i wiele innych.

Więcej informacji: www.ibm.com/smb/pl

Organizacja Partnerska IBM Channel One (CH1)

Jednostka organizacyjna IBM Channel One odpowiada za bezpośrednią współpracę ze wszystkimi Partnerami Handlowymi IBM (dystrybutorami, producentami oprogramowania, integratorami systemów oraz reselerami) w zakresie sprzedaży, edukacji, komunikacji, marketingu oraz administracji.

Do dyspozycji firm partnerskich wyodrębniono trzy zespoły wysoko wykwalifikowanych handlowców, gwarantujących sprawną i fachową obsługę każdej firmy. W ramach IBM Channel One funkcjonuje również ośrodek IBM Innovation Center (IIC) zapewniające nieodpłatne wsparcie kompetencyjne oraz sprzętowe. Eksperci IIC oferują specjalistyczną pomoc na każdym etapie rozwoju i życia aplikacji, umożliwiając zdalny lub lokalny dostęp do najnowszych technologii, narzędzi programistycznych i bezpiecznych laboratoriów informatycznych IBM. Ponadto w centrum IIC Partnerzy Handlowi mają możliwość korzystania z nieodpłatnych konsultacji, warsztatów i seminariów technicznych. Od sierpnia 2008 roku w Channel One powstała nowy dział IT Solution Architect (ITSA), oferujący pomoc firmom partnerskim w procesie przygotowywania oferty handlowej. Zadaniem architektów ITSA jest wspieranie Partnerów Handlowych we wszystkich kwestiach technologicznych związanych z projektem – od momentu zbierania wymagań od Klienta Końcowego po stworzenie kompletnej architektury rozwiązania. IBM Channel One dysponuje również silnym zapleczem marketingowym i administracyjnym, stworzonym z myślą o zapewnieniu najwyższej jakości obsługi firmom partnerskim.

IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o. (BTO)

Krakowskie centrum biznesowo–outsourcingowe powstało w 2002 r. Dostarcza szerokiego spektrum usług z zakresu księgowości i zobowiązań finansowych klientów. Obsługuje ono 19 krajów i odpowiedzialne jest za współpracę z wieloma międzynarodowymi klientami .

Dynamicznie rozwijające się centrum outsourcingu księgowo-finansowego świadczy usługi dla wielu zagranicznych korporacji, oferując im nie tylko unikalne rozwiązania, ale przede wszystkim wiedzę i wieloletnie doświadczenie.

Krakowski oddział IMBPD jest niezwykle ważnym ogniwem w strategii globalnego zintegrowania firmy, która pociąga za sobą ideę wykorzystywania wiedzy i umiejętności kapitału ludzkiego w każdym miejscu na świecie, w którym tylko można znaleźć odpowiednio wykształcone kadry i wspierającą je infrastrukturę. Kraków jest częścią zintegrowanej sieci składającej się z prawie 80 Globalnych Centrów Usługowych umiejscowionych między innymi w Brazylii, Indiach, Stanach Zjednoczonych oraz w Europie Środkowej i Wschodniej.

Siłą napędową dla rozwoju modelu globalnych usług jest zwiększająca się ilość utalentowanych i uzdolnionych kadr wyłaniających się z lokalnych ośrodków szkoleniowych, zwłaszcza akademickich. Dlatego krakowski oddział zapewnia warunki do rozwoju zarówno świeżo upieczonym absolwentom wyższych uczelni jak i osobom posiadającym doświadczenie zawodowe.

 

Oddziały IBM w Polsce
IBM Polska Sp. z o.o.
ul. 1 Sierpnia 8
02-134 Warszawa

 

Oddział w Katowicach
ul. Dąbrowskiego 22
40-954 Katowice

 

Oddział w Poznaniu
ul. Ziębicka 35
60-164 Poznań

 

Oddział we Wrocławiu
Wrocławski Park Biznesu
ul. Strzegomska 52
53-611 Wrocław

 

IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o.
ul. Armii Krajowej 18
30-150 Kraków

 

SWG Kraków Laboratory
IBM Polska Sp. z o.o.
ul. Armii Krajowej 18
30-150 Kraków

IBM Polska: www.ibm.com/pl

Oferty pracy: Praca w IBM

Źródło: IBM

Share

Dodaj komentarz