Starsza osoba a urządzenia mobilne
Wiele starszych osób przekonało się do korzystania z nowoczesnych smartfonów. Choć proces nauki obsługi tych urządzeń nie był łatwy, opanowanie ich sprawiło, że mają dostęp do wielu możliwości, w tym również korzystania z aplikacji bankowości internetowej. Dzięki temu w każdej chwili mogą sprawdzić stan swojego konta, zapłacić za zakupy czy wykonać przelew. Możliwość dokonywania płatności blikiem czy przy pomocy aplikacji, takich jak Google Pay czy Apple Pay jest niezwykle wygodne, ale również łatwe w obsłudze. Proces płatności nie wymaga skomplikowanych procedur czy zapamiętywania haseł, dlatego osoby starsze mogą bez obaw korzystać z tych rozwiązań.
Czy może być jeszcze łatwiej?
To, co dla ludzi młodych może okazać się banalnie proste, osobie starszej sprawi dużo problemu. Transakcje mobilne obecnie są maksymalnie uproszczone, jednak nie każda osoba ze starszego pokolenia będzie w stanie je opanować. Wiele z nich nie będzie również chciało tego zrobić ze względu na błędne przekonanie, iż za tego typu transakcjami czai się duże niebezpieczeństwo. W rzeczywistości jednak formy płatności mobilnych są bardziej bezpieczne niż tradycyjne dokonywanie transakcji.
Udoskonalanie priorytetem twórców
Aplikacje mobilne i procesy dokonywania transakcji są pod ścisłą kontrolą, dzięki czemu w łatwy i szybki sposób wykryć można błąd lub przyczynę powstawania problemów. Firmy zajmujące się dostarczaniem usług związanych z płatnościami przez urządzenia mobilne nieustannie pracują nad usprawnianiem dotychczas oferowanych metod, co sprawia, że korzystanie z nich staje się coraz łatwiejsze.